De ROCKWOOL Group is wereldwijd marktleider in steenwolproducten. Het levert duurzame isolatieoplossingen voor energie-efficiënte en brandveilige gebouwen, met een optimale geluidswering en klimaatbeheersing. Daarnaast biedt de groep oplossingen voor sectoren als industrie, glastuinbouw, petrochemie en scheepsbouw. De ROCKWOOL Group heeft fabrieken in Europa, Azië en Noord-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hedehusene (Denemarken). ROCKWOOL Benelux, een volledige dochter van ROCKWOOL International A/S, bundelt de productie-, marketing- en verkoopactiviteiten in Nederland, België en Luxemburg. Het hoofdkantoor staat in Roermond.
Online platform Rockprice gelanceerd
Productlijsten overzichtelijker en toegankelijker maken? Tuurlijk, we goten het in een online platform voor ROCKWOOL Technical Insulation: Rockprice. Op één centrale plaats kan je nu alle prijzen raadplegen. Terwijl onze online afdeling de tool op punt zette, bedachten onze marketeers een plan om Rockprice te lanceren.
ROCKWOOL Technical Insulation grijpt aandacht
De industrie heeft een probleem. Waterinsijpeling doet leidingen roesten, wat zorgt voor gevaarlijke werksituaties en hoge onderhoudskosten. ROCKWOOL Technical Insultation heeft daar iets op gevonden. Een sterk visuel concept zet de eigenschappen en voordelen van de technologie in de kijker. Tijd om de industrie op de hoogte te brengen.
De wereld van Rockwool in 1 beeld.
Wie op zoek is naar de geschikte isolatie voor zijn bouwproject, vindt bij ROCKWOOL voor elke toepassing de juiste oplossing. Wij visualiseerden het 360° aanbod in één opvallend beeld en verwerkten het in verschillende offline en online communicatietools.
ROCKWOOL lanceert nieuw isolatieconcept
ROCKWOOL Technical Insulation ontwikkelde een nieuwe manier van isoleren om industriële installaties te beschermen tegen corrosie. Om zijn doelgroep kennis te laten maken met deze Water Repellency Technology of WR-Tech werkten we een krachtig concept uit. Dat trokken we door naar een website, advertentie, infographic, e-mailing en productlabel.
RTI pakt het luchtig aan
Het gewicht van een schip bepaalt mee zijn prestaties en verbruik. Rederijen zoeken dan ook continu naar materialen die hen toelaten lichten te bouwen. Isolatieproducent Rockwool Technical Insulation bedient hen op hun wenken. D'M&S bedacht het concept en rolde dit uit in diverse communicatietools.
Rockwool speelt het sterk met T-Rock
T-Rock is het nieuwste exploot van dakisolatieproducent Rockwool, aan D’M&S om het woord te verspreiden met een rake visual. Het WK Voetbal 2014 was de ideale voorzet naar een concept waarin de dakplaten een rol als grasmat toegedicht kregen. Het beeld werd gelanceerd in een machtig decor: het voetbalstadion van PSV Eindhoven.
De steenbok in Rockwool
Rockwool wou de lancering van zijn nieuwe isolerende dakplaten, Caproxx Energy, niet onder stoelen of banken steken. D’M&S ontwierp daarom een campagnebeeld dat heel wat bekijks oogstte, geïnspireerd op de productnaam. Het silhouet van een steenbok uit isolatieplaten, in bovenaanzicht, kreeg navolging van de stier en de neushoorn.
Rockwool Technical Insulation presents
Rockwool ontwikkelde een calculatietool om de juiste isolatie te berekenen. D’M&S nam met een creatieve visual en brochure de productcommunicatie op zich. Een instructiefilmpje waarin alle troeven van het berekingsprogramma aan bod kwamen, maakte isolatieplaatsers warm voor de tool en kon op heel wat aandacht rekenen op vakbeurzen.
Rockwool focust op de essentie
Isolatiespecialist Rockwool heeft een missie: iedereen overtuigen dat duurzaam isoleren heilzaam is voor de planeet. Die boodschap wilde het ook overbrengen naar de spelers in de bouwsector. Een eenvoudig maar sterk beeld van onze blauwe planeet triggert, confronteert en zet hopelijk aan tot actie, zo ook op de Bouwbeurs in Utrecht.