De multinational The Gates Corporation, met hoofdzetel in Denver (VS), is een van de marktleiders in de productie van hoogtechnologische rubberen aandrijfriemen en slangen voor industriële, hydraulische, landbouw- en automobieltoepassingen en maakt deel uit van de beursgenoteerde groep Tomkins plc. In Europa heeft Gates zijn hoofdkwartier in Erembodegem (België). Daarnaast heeft Gates Europe verschillende productie- en distributievestigingen en verkoopkantoren verspreid over het continent.
Gates pakt uit met originele campagne
De kans is groot dat uw wagen aangedreven wordt door een aandrijfriem van Gates. De Amerikaanse producent is leverancier van Original Equipment (OE) voor de meeste grote automerken. Om het engagement te verhogen van garagisten en distributeurs deed Gates een beroep op D’M&S.
Gates doet autoliefhebbers dromen
Bijna alle grote Europese autoconstructeurs gebruiken aandrijfriemen van dezelfde producent: Gates. Niet alleen voor de ‘gewone’ modellen, ook voor exclusievere uitvoeringen. Om dat duidelijk te maken aan de markt en het merk extra power te geven, werkten we een POS-campagne uit die autoliefhebbers doet dromen.
Gates gaat voor originele communicatie
Gates, de producent van aandrijfriemen, levert zijn producten aan zowat alle grote automerken. Om ook garagisten te overtuigen het ‘original equipment’ te gebruiken, bracht Gates een nieuwe reeks uit die wij met een originele communicatieaanpak in polepositie manoeuvreerden.
Tijd heeft geen vat op Gates
Gates, de producent van aandrijfriemen, wou zijn distributeurs laten kennismaken met een nagelnieuw product: de Quad-Power® 4, de eerste pasklare riem die geen onderhoud vraagt. Wij leidden de communicatie in goede banen, zowel off- als online.
De transformer in Gates
Als fabrikant van aandrijfriemen voor auto’s wou Gates meesurfen op het succes van Transformers autorobots. D’M&S onthulde de ‘Gates Transformer’ op de Automechanika-beurs in Frankfurt met een 3D-animatie die de flexibele service van Gates symboliseerde. De amusante goodiebag voor bezoekers van de stand was een logisch aandenken aan een great day!
Gates is goed op dreef
Een dynamische 3D-campagne moest de herlancering van het gamma aandrijfriemen van Gates op de Europese markt wind in de zeilen geven. Het creatieve team van D’M&S ontwierp een clevere visual die de grootste troeven uitdroeg. Aangedreven door een direct mailing met productbrochure en informatieve totemdisplay werd de actie een voltreffer.
Gates kiest voor uniformiteit
Als internationale producent van aandrijfriemen is Gates actief op vakbeurzen overal ter wereld. Een uniforme presentatie was dan ook broodnodig. D’M&S stroomlijnde het merkverhaal met vijf beelden waarop telkens een kwaliteit, product of service werd uitgelicht. Per thema werden ze ook in andere communicatietools verwerkt.