Arteco is een in 1998 opgerichte joint venture van de oliemaatschappijen Chevron en Total. In België produceert het koelvloeistoffen (vooral onder private label) voor de auto-industrie. Sinds 2009 verkent de Europese marktleider ook Azië en de Pacific regio, het Midden-Oosten en Afrika.
Arteco publiceert elegant milieurapport
Rapporten van ondernemingen over ‘Sustainability & Corporate Social Responsibility’ zijn doorgaans weinig inspirerende lectuur. Maar voor de Europese marktleider in koelvloeistoffen voor auto’s is duurzaamheid meer dan een fait divers. Arteco, een joint venture van Chevron en Total, zocht een manier om zijn milieubeleid echt te laten doordringen.
Nieuwe conceptvisual voor Arteco
Voor Arteco ontwikkelden we een nieuwe conceptvisual. Deze lag perfect in de lijn van de vier overige visuals waarmee we de Europese marktleider in koelstoffen voor de automobielindustrie eerder al op een originele manier in beeld brachten.
Een krachtig platform voor Arteco
Arteco, fabrikant van autokoelvloeistoffen, wou de impact op klanten en prospects optimaliseren. De corporate website werd daartoe omgebouwd naar een krachtig online platform. Functionaliteit, optimaal surfcomfort en traffic analyse stonden hierbij centraal.
Het vuur in Arteco
Koelvloeistoffen in de automobielindustrie aan de man brengen in China en India: dat was wat Arteco van D’M&S verlangde. Met een coole brand activating-campagne, aangedreven door een vurige visual, kreeg de naamsbekendheid van de joint venture tussen Chevron en Total een boost. Met ads in vakmagazines sloeg de vlam in de pan.
Bigger, cooler, Arteco
Na een campagne voor personenwagens op de Chinese en Indiase markten, was Arteco klaar om zijn koelvloeistoffen ook voor vrachtwagens en dumptrucks te promoten in beide landen. D’M&S leverde krachtige, marktspecifieke campagnebeelden die de troeven van de ‘coolants’ optimaal uitspeelden.