Een virtuele
productlaunch
voor BASF
Graangewassen beschermen tegen ziektes en schimmels? Daar heeft BASF Agricultural Solutions een nieuw, revolutionair fungicide voor. Enig probleem: hoe breng je je doelgroepen hiervan op de hoogte in pandemietijden? Een hybride event bracht de oplossing.
Het jaar van de Revylutie
2021 wordt hét jaar van de verandering voor de ziektebestrijding in granen. Maar hoe kondig je die Revylutie (dixit de chemiereus) aan op een moment dat de wereld thuis zit, vakbeurzen afgelast worden en evenementen uitgesloten zijn. Wij organiseerden een virtuele productlaunch, één in het Nederlands en één in het Frans!
We lieten de verschillende presentaties, videofragmenten en slides naadloos op elkaar aansluiten.
Online lanceringsevent
Ons event- en videoteam heeft de laatste maanden een stevige reputatie opgebouwd in het organiseren van hybride events. In onze studio zijn dan ook alle faciliteiten aanwezig om virtuele evenementen in goede banen te leiden. Tegelijk krijgen klanten de nodige communicatieve ondersteuning. We zijn tenslotte een fullservice communicatiebureau.
Zo konden we voor BASF de Revysol-launch mooi in beeld brengen én het event bekendmaken naar verdelers van fungiciden in België. Daartoe zetten we een e-mailflow op met uitnodigingen, remindermails en opvolgingsmails. We ontwikkelden een online registratieplatform www.revysol.be waarop deelnemers zich moesten registreren en de dag zelf het event live konden volgen. We schreven mee aan het scenario en engageerden een professionele moderator die alle presentaties en videofragmenten vlotjes aan elkaar praatte. Kortom, we hadden de volledige regie van het event in handen.