Bedrijven verruimen blik op de wereld
Ondernemingen krijgen vandaag alle opportuniteiten om nieuwe markten te verkennen en hun grenzen te verleggen. Tegelijk gaan lokale bedrijven steeds vaker op in internationale groepen om sterker te staan in een geglobaliseerde economie.
- Welke gevolgen heeft globalisering op je marketing en communicatie?
- Hoe leg je binnen een internationale merkenstrategie lokale accenten?
- Hoe target je doelgroepen heel gericht en met respect voor hun cultuur?
Onze internationale klanten in de food, retail, construction, pharma, … leggen in hun globale communicatie lokale accenten.
Stem je communicatie af op lokale doelgroep
Het ene land is het andere niet. Doelgroepen in Amerika vragen dan ook een andere aanpak dan die in Azië. Gerichte targeting is daarom essentieel. Voeling met de doelgroepen en de lokale gebruiken, de taal en de (beeld)cultuur helpt je bovendien zonder misverstanden en respectvol te communiceren en een optimale merkbeleving te creëren.
Haal een expert in huis
Met onze crossmediale marketing- en communicatieaanpak zetten we al meer dan 30 jaar klanten internationaal op de kaart. Hiermee kunnen we je helpen:
- Internationale advertentiecampagnes
- Promotie op vakbeurzen in het buitenland
- Web development, online marketing en content creatie
- Lokale adaptatie van global brand stories
- Evenementen in het buitenland
- …
Onze opzet is altijd om binnen een internationale scope creatieve communicatie te ontwikkelen die lokaal de aandacht trekt van – en correct begrepen wordt door – de juiste doelgroepen.
En hoe doet jouw bedrijf het in de wereld?
Ook nood aan marketing- en communicatieadvies om je bedrijf internationaal te profileren en lokaal eruit te springen? Laten we eens afspreken.
Enkele cases
Met gerichte online content inspireerden we voor Rockfon vanuit België en Nederland architecten in Scandinavië.
Tapijtproducent Lano Carpets klopte bij ons aan met het oog op de wereldwijde lancering van zijn SmartStrand Forever Clean.
Toen biotechbedrijf Innogenetics in het Japanse Fujirebio opging, kleurde ook de website een stukje internationaler.
Een gloednieuwe site voor Magnetrol. Overzichtelijke structuur, gebruiksvriendelijk én een wel heel slimme sales locator.
Het belang van circulair ondernemen neemt alsmaar toe. Zo ook voor Beaulieu. De Rewind-campagne vertelt je er alles over.
De online calculatietool Rockprice die we voor ROCKWOOL Technical Insulation ontwikkelden, is wereldwijd beschikbaar.
China is India niet. Daarom gaven we de campagne voor de koelvloeistoffen van Arteco een ander accent.
Wij stonden mee aan de wieg van de Quarry Life Award, de internationale biodiversiteitswedstrijd van HeidelbergCement.
Een staande ovatie voor LVD Group op de EuroBLECH beurs in Duitsland. Ontdek hier waarom.