De Belgische marktleider in industriële warmte- en luchttechnieken is met zijn stoom-, heet water-, CV- en thermische olieketels, energierecuperatiesystemen, industriële leidingen en industriële HVAC actief in verschillende sectoren, van de voeding tot de petrochemie.

De hechte hr-community van Callens

Om gericht moeilijk werfbare profielen aan te trekken, creëerden we voor Callens een heuse HR community. De leden van die community gaven we de (stoere) naam Calliërs, een samentrekking van Callens en Galliërs. 

Daarnaast ontwikkelden onze designers een flyer in spelvorm en personaliseerden we blikjes met energiedrank. Ook maakten we de vacaturepagina op de website zo duidelijk mogelijk d.m.v. visuals en testimonials.

Een corporate movie mocht uiteraard ook niet ontbreken. We namen het filmpje op vanuit het standpunt van een oud-werknemer zodat potentiële werknemers zich sneller kunnen associëren met het bedrijf. 

Tot slot kondigde Callens hun eerdere rebranding aan met een groots (pre-corona) bedrijfsevent voor het huidige team, want ook zij verdienen de nodige aandacht!

Kan jouw bedrijf ook een employer branding campagne gebruiken? Bekijk hier hoe we te werk gaan of contacteer ons voor meer info.

Callens gaat voor bedrijfsfilm met feeling

Callens is de marktleider in België van industriële warmte- en luchttechnieken. Het onderging een tijdje geleden een rebranding. VideoComm ging aan de slag om het verhaal van Callens tot leven te brengen. Aan de hand van een fictief verhaal waarin een acteur het hoofdpersonage speelt en ondersteund wordt door de echte Calliërs die als figuranten optreden, creëerden we een corporate movie met een sentimentele toets die tegelijk kracht én passie uitstraalt.

We stileerden het logo, bedachten een conceptbeeld dat het DNA-profiel van Callens schetste en stroomlijnden de huisstijl. Alle documenten (visitekaartjes, briefpapier, e-mailtemplates ...) kregen het nieuwe Callens design.
De onthulling van het nieuwe corporate image vond plaats tijdens een lanceringsevenement voor de werknemers en hun familie. Ons eventteam maakte er het absolute hoogtepunt van de rebrandingcampagne van.
Geïnspireerd door het thema ‘Let the magic happen’ toverden we het bedrijfsterrein in Waregem om tot een magisch dorp, met springkastelen voor de kinderen en entertainment voor de volwassenen.

Callens krijgt magische crossmediale make-over

Callens is klaar voor de toekomst. De specialist in industriële warmte- en luchttechnieken onderging een totale rebranding en maakte van de gelegenheid gebruik om zijn interne en externe communicatie te boosten. Wij schreven mee aan dit crossmediale succesverhaal.