Brocom werd opgericht in 1994 om de ‘kleine’ onafhankelijke verzekeringsmakelaar te differentiëren tegenover de grote bank-verzekeraars. Het deed dienst als een vzw die de verzekeringsmakelaars ondersteunde in hun activiteiten en een kwalitatief imago hielp op te bouwen. Vanaf 2005 verschoof de focus steeds meer naar het promoten en zichtbaar maken van de makelaar zelf. Van de 3500 professionele verzekeringsmakelaars in België zijn er vandaag 2200 aangesloten bij Brocom.
Brocom explanimation movie
Zo’n 2.500 makelaars, 2 makelaarsfederaties en 15 verzekeringsmaatschappijen vinden elkaar via Brocom. Het marketingplatform brengt hen samen met als doel de makelaardij te bevorderen en de positie ervan op de verzekeringsmarkt te verstevigen. Daartoe ontwikkelt Brocom campagnes, promotietools en specifieke diensten. Al deze content stelt het ter beschikking van zijn leden op brocom.be.
Ons videoteam blikte een verhelderende explanimation movie in om het vernieuwde platform voor te stellen en de werking ervan uit te leggen. De video werd getoond tijdens het lanceringswebinar in juni. The end? Niet echt. Het vernieuwde platform is work in progress. In de toekomst zullen er dus nog meer features aan worden toegevoegd. Dat is zo goed als zeker.
Je makelaar wijst leads de weg
Meer waardevolle contacten genereren voor zijn onafhankelijke verzekeringsmakelaars. Daartoe voert Je Makelaar regelmatig campagne rond actuele topics. Wij stuurden recent de bestaande communicatie van de lopende mobiliteitscampagne in de goede richting, met een mix van lead generating tools. Volgt u ons?
Je Makelaar, verzekerd van kwalitatieve leads
Eind vorig jaar ontwikkelden we nog www.makelaarinverzekeringen.be, de nieuwe, gebruiksvriendelijke website voor Brocom, de organisatie achter Je Makelaar. Ter ondersteuning hiervan maakte ons online team nu ook twee lead generation tools, één voor het Autosalon en één voor op Batibouw. Het doel? Het contact stimuleren tussen (potentiële) klanten en lokale makelaars.
Klantvriendelijke website voor je makelaar
Brocom, de organisatie achter Je Makelaar, vroeg ons om zijn b2c-website in een nieuw kleedje te steken. Onze online experts ontwikkelden een gebruiksvriendelijke site waar dienstverlening op de eerste plaats staat.
Je Makelaar tekent voor cartoons
Met de keuze voor een cartooncampagne begaf Brocom, dat onafhankelijke verzekeringsmakelaars promoot, zich op onbekend terrein. Een maximale visibiliteit bleek de sleutel naar succes. Met cartoons in de pers, op nieuwswebsites, vrachtwagens en zelfs op de Antwerpse Meir kreeg Je Makelaar de gevraagde visibiliteit.