Poppies Bakeries boost koekjesverkoop
Scholen en verenigingen warm maken voor een koekjesverkoop? Poppies Bakeries doet
het met een ovenvers verpakkingsconcept en een gesmaakte onlinemarketingcampagne naar een recept van onze packaging designers en digital creatives.
Lekker packaging design
Koekjesverkoop is voor scholen en verenigingen een goede manier om de kas te spijzen. De start van het schooljaar was voor Poppies Bakeries dan ook een uitstekend moment om zijn vernieuwde formule in de kijker zetten. Als koploper in koekjesverkoop wil het voorblijven in de markt. Daarom besloot de leverancier van zoete bakkerijproducten zijn bestaande concept grondig te upgraden.
Naast enkele praktische veranderingen – de koekjes worden vanaf nu individueel verpakt, zo blijven ze langer vers – valt daarbij het nieuwe packaging design op. De koekjesdozen zijn echte eyecatchers dankzij een aantrekkelijk ontwerp in de frisse, eigentijdse en herkenbare huisstijl van Poppies Bakeries. Aansluitend op dat nieuwe design voorzagen we per product ook een sticker. Wafel, frangipane of carré confituurke? In één oogopslag weet je nu welk koekje je in de doos hebt.
Stukje online marketing
Het bleef echter niet bij een opgefriste verpakking. Om de koekjesverkoop extra in the picture te zetten, ontwikkelden we een onlinemarketingcampagne. In september en oktober maakten we scholen en verenigingen warm met awareness posts en advertenties op Facebook, Instagram, TikTok en YouTube. Met sterke copy en visueel creatieve content profileerden we Poppies Bakeries als dé go-to partner voor koekjesverkoop en trokken we zo een pak meer bezoekers naar de webshop. Die laatste was ondertussen geüpdatet met het vernieuwde assortiment. Een stevige portie remarketing erbij, een recap van de campagne tijdens upcoming hero momenten zoals de feestdagen en Pasen, en voilà… Benieuwd naar de resultaten? Hou onze site in de gaten.
Sweet Adventure people gezocht
Tot slot nog dit: de Sweet Adventure rekruteringscampagne kreeg de afgelopen maanden eveneens een nieuwe look-and-feel. We fotografeerden de mensen bij Poppies Bakeries, in hun vertrouwde werkomgeving, en integreerden de beelden in de jobsite. Meer authenticiteit, meer beleving en (hopelijk) meer kandidaten die zin hebben in een koekjesavontuur.
De Sweet Adventure boodschap vormt bovendien ook een onderdeel van de nieuwe verpakking. Alle kanalen zijn goed om de employer branding (en koekjesverkoop) van Poppies Bakeries te boosten.