Visuele power voor Trotec
Trotec omarmt circulariteit. Sterker: het is de core business van de Belgische pionier die voormalige levensmiddelen uit de voedingsindustrie en de landbouw verwerkt tot nieuwe grondstoffen voor veevoeder en bouwproducten. Met twee visueel opvallende conceptbeelden en een strategische upgrade van de brand promise maakten we dat extra duidelijk.
Circulair imago versterken
Chips, koekjes, brood en andere voormalige levensmiddelen die niet meer voor menselijke consumptie in aanmerking komen, verwerkt Trotec tot een hoogwaardig ingrediënt voor dierenvoeder. Zo levert het al jaren een duurzame bijdrage aan de circulaire economie. Vandaag gaat het een stapje verder en breidt het zijn actieterrein uit tot de bouwmarkt. Bouwbedrijven zijn nl. ook actief op zoek naar circulaire oplossingen. Trotec kan hen daarbij helpen door de verwerking van agrofluxen tot circulaire elementen die kunnen worden gebruikt in het productieproces van diverse bouwmaterialen. Hoe we die circulaire boodschap extra power gaven?
Conceptbeeld brengt verhaal tot leven
De circulaire mogelijkheden van het Trotec procedé lijken alvast eindeloos, en dat zetten we met een opvallend concept in de kijker. Met de slogan ‘Reviving nature losses. Trotecting circularity’ en het beeld van een feniks samengesteld uit recyclebare ingrediënten tonen we bijna letterlijk dat Trotec bijproducten uit de voedingsindustrie en de landbouw doet herrijzen tot nieuwe volwaardige producten. Een straf beeld – en een sterk stukje beeldbewerking – dat het imago van de circulaire pionier en beschermer (lees: protector) van de natuur moet versterken. En dat was niet alles.
Extra visual boost brand image
Om Trotec intern en extern nog sterker te profileren als een duurzame partner en werkgever, trokken we het ‘Trotector’-idee ook door in een corporate beeld. Het schild symboliseert hoe Trotec als ‘Proud Trotector of circular ingredients’ helpt natuurlijke grondstoffen te beschermen door ingrediënten te verwerken voor hergebruik. Een logische beeldkeuze om het duurzame merkimago te boosten. Tegelijk versterkte het bij de medewerkers het (trotse) gevoel deel uit te maken van een mooi verhaal.
Website krijgt een make-over
In het zog van de nieuwe conceptvisuals, gaven we ook de website een grondige facelift en krijgt straks de corporate presentatie een update. Wordt dus nog vervolgd.