Challenge the expected ...
AEG gaat de uitdaging aan
‘Challenge the expected’. Dat is het thema van de nieuwe lentecampagne van AEG. Net zoals vorig jaar brachten wij de retail en de consument daarvan op de hoogte met promotiemateriaal voor in de winkel, op tv en online. De juiste ingrediënten voor een geslaagde verkoop!
Crossmediale campagne
De verwachtingen overstijgen? ‘Challenge the expected’ is dagelijkse kost in de keuken van AEG. Wij gingen deze lente mee de uitdaging aan en verzorgden de crossmediale rollout van de nieuwste promotiecampagne naar de dealers en de consument in België.
Sales boosten in stijl
De campagne moest specifiek de SteamPro stoomoven, de SensePro inductiekookplaat en de inductiekookplaat met FlexiBridge zone promoten en de verkoop ervan boosten. Wie een van deze toestellen bestelde bij de Electrolux-dealer, kreeg er daarom een pak handige cadeaus bij. En lang niet alleen een stijlvol vormgegeven kookboek.
Promotie in de winkel en via e-mail
Via een direct mailing lichtten we eerst de winkels in over de nieuwe lentecampagne. Daarin vonden ze een uitgebreide brochure met een overzicht van de promoties die hun klanten konden verwachten. We stuurden hen meteen ook het nodige winkelpromotiemateriaal toe zoals wobblers, een scheurblok en stickers. De perfecte tools om hun klanten tot een aankoop te verleiden. We namen de volledige productie en handling van de dealercommunicatie op ons en stuurden als reminder een e-mailing uit met een link naar een bijhorende retailmovie. Wie niet lezen wou, kon kijken…
Smaakvolle retailmovies op maat
AEG hanteert een nieuwe (visuele) communicatiestijl voor zijn kook-, kuis- en wasoplossingen. Om de retail te informeren leverden we verschillende spotjes op de gewenste lengte aan de media aan. Onze videoafdeling stond bovendien ook in voor de opname van de Nederlands- en Franstalige voice-overs.
Oog in oog met de consument
Om de eindconsument zin te doen krijgen in de AEG-promoties haalden we alles uit de kast. We maakten een tv-spotje en afgeleide korte video’s voor gerichte advertising via YouTube en andere sociale media. In alle tools, ook in de online banneringcampagne, daagden we de consument uit zijn grenzen te verleggen en te kiezen voor de inductie- en stoomkooktoestellen van AEG. We zorgden dat die zich in elke fase van de customer journey aangesproken voelde.
Online bannering à volonté
Tot slot nog dit: AEG pakte online uit met een high-impact campagne. We maakten tientallen HTML5-banners en GIF-animaties in verschillende formaten. Afhankelijk van waar de customer zich in zijn journey bevond (consideration vs. selection fase) kreeg hij een aangepaste boodschap op zijn bord. Alles om de conversie te boosten!