DMS Upgrade HRM & Employer Branding #22
Een doorsnee advertentie in de krant, doorspekt met vakjargon en technische details. Het is de ideale formule om jongeren niet op je vacature te laten solliciteren. Stem je HR-campagne liever af op de leefwereld van je doelgroep. DOELGERICHT EN EFFICIËNT WERVEN Tot slot nog dit: in een digitale wereld is alles meetbaar. En dat is handig als je het effect van je employer branding campagne precies wil weten. Hoeveel keer worden je posts getoond? Door wie worden ze bekeken? Hoeveel mensen consulteren je (job)site en klikken op ‘solliciteren’? Het kan allemaal perfect in kaart worden gebracht. Ben je benieuwd naar onze employer branding aanpak? Laat je hier inspireren door enkele van onze cases en contacteer ons via www.dms.be . Vroeger volstond een advertentie in de krant om mensen warm te maken om voor jou te komen werken. Nu moeten bedrijven veel verder gaan. Zeker in sectoren waar de vraag naar gekwalificeerde profielen hoog is, en het aanbod laag. Gelukkig bieden nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals in online marketing, werkgevers interessante perspectieven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de traditionele communicatiekanalen hebben afgedaan. Integendeel. Ze bewijzen nog steeds hun nut. Een lokale campagne in de bioscoop, een stand op een jobbeurs of advertenties in printmedia. Prima. Het kan zeker, maar de laatste jaren heeft employer branding toch een duidelijke switch gemaakt naar online marketing en, vooral, de sociale media. Digitale tools en technieken bieden dan ook heel wat voordelen. Je kan ze doelgericht inzetten. Ze laten je toe je doelgroepen nauwkeurig in kaart te brengen. Denk aan het opstellen van persona’s. Je kan inspelen op interesses, socio-demografische selecties maken enzovoort. Leve Facebook, Instagram, LinkedIn en, jawel, TikTok dus. Let er alleen op dat METEN IS WETEN CROSSMEDIAAL COMMUNICEREN Gender Interests je er niet gewoon je vacature toont... Benut de mogelijkheden van de nieuwe media en zorg dat je je doelgroepen aangenaam verrast. Actief (en creatief) communiceren naar je doelgroepen en de waarden, EVP en activiteiten van je bedrijf en merk uitspelen blijft de boodschap. 9 UPGRADE HR
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==