DMS Upgrade HRM & Employer Branding #22
Bedrijven die de communicatie met hun (toekomstige) medewerkers verzorgen, halen daar altijd winst uit. Tenminste: als ze het goed aanpakken, eerlijk communiceren en al eens durven te knipogen. Het werkt. EMPLOYER BRANDING BOUWEN AAN EEN STERK WERKGEVERSMERK Een sterke en aantrekkelijke employer branding draagt bij aan de groei en de goede werking van een bedrijf. Het is bewezen dat organisaties die daarop inzetten beter gekwalificeerde kandidaten aantrekken. Maar ook de uitstroom van nieuwe medewerkers daalt als er continu wordt geïnvesteerd in een aangename en motiverende werkomgeving. Kandidaten kijken immers verder dan de vacature, naar wie erachter zit. Waarvoor staat dat bedrijf, heeft het een betrouwbare reputatie, welke waarden straalt het uit,…? Alleen met een sterk verhaal kan je hen overtuigen en je vacatures invullen met de juiste profielen, voordat die zich laten verleiden door de concurrentie. Door sterk en correct te communiceren kan je niet alleen talent aantrekken, maar het ook (gemotiveerd) houden. Het zou toch jammer zijn als die witte raven, nadat je hen naar je nest hebt gelokt, meteen weer gaan vliegen? Employer branding is dus een constant aandachtspunt. Wat de doelstellingen of ambities van je bedrijf ook zijn, zonder een duurzaam engagement van je medewerkers geraak je nergens. Je zorgt er dan ook maar beter voor dat iedereen je verhaal onderschrijft. Zo krijgt je werkgeversmerk de gewenste uitstraling en kan je, zelfs in een krappe arbeidsmarkt, waardevolle profielen aan jou binden die nog lang en gelukkig voor jou willen werken. KLAAR OM DE VERWACHTINGEN VAN JE WERKNEMERS TE OVERSTIJGEN? KANDIDATEN AANTREKKEN MEDEWERKERS ENGAGEREN 5 UPGRADE HR
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==