DMS Upgrade Digital #22
Wie een product wil kopen of informatie zoekt over een bedrijf, checkt het internet. Een sterke website is dan ook onmisbaar als je leads wil genereren. Het is de basis voor een sterke onlinemarketingcampagne, maar voedt ook je apps met de juiste content. Daarom begint onze performance marketingstrategie met de vraag: hoe presteert jouw website vandaag. ALLES BEGINT MET EEN STERKE WEBSITE First things first. Vooraleer we starten met de ontwikkeling van een sterke en aantrekkelijke website, kan het nooit kwaad om even te gaan gluren bij de buren. Hoe doet de competitie het? Met welke sites pakken ze uit en hoe zijn die opgebouwd? Hoe scoren ze in Google? Een scan van de sector waarin je actief bent, geeft je meteen een goed idee en een vergelijkingspunt. Net zoals bij elke marketingstrategie is het belangrijk om te weten tot wie je je wil richten. Anders gezegd: hoe ziet je doelgroep eruit? Aan de hand van goed omlijnde profielen – noem het persona’s – geven we je een helder beeld van de bezoekers die je wil aantrekken en van hun gedragingen. Sterker nog: de doelgroepanalyse vormt de blauwdruk van jouw site. Alles kan beter. Ook jouw huidige website, (web)app of online platform. Met een grondige doorlichting leggen we de verbeterpunten en optimalisatiemogelijkheden bloot. Hoe presteert je site? Wie zijn de bezoekers en hoe gedragen ze zich? Waar staat je site in Google? Een goede analyse is een must en geeft nuttige informatie. Zwart op wit, want meten is weten. SECTORMONITORING DOELGROEPANALYSE WEBSITEANALYSE 8 UPGRADE DIGITAL
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==