DMS Upgrade Digital #22
WAT IS HET DOEL VAN JOUW WEBSITE? De ene website is de andere niet. Enerzijds is er de look-and-feel, die bepaald wordt door jouw merkwaarden en de behoeften en verwachtingen van jouw doelgroep. Anderzijds is wat je met jouw website wil bereiken, een doorslaggevende factor. Zie je jouw site louter als een online visitekaartje, zet je in op e-commerce of wordt het een online platform voor jouw bedrijfsevenement of reclamecampagne? Corporate site Meer dan een online visitekaartje is de corporate site een veelzijdig webplatform dat bezoekers informeert over jouw missie en visie, producten en diensten. Maar naast die imagoversterkende informatie bevat zo’n businesscardwebsite ook content die leads kan aantrekken en sales genereren. Daarom moet hij overtuigen met sterke cases, boeiende blogartikelen en relevante testimonials en, last but not least, oproepen tot actie. Call to action! Hoe je dat het beste aanpakt? Daar helpen wij je graag mee verder. B2B site Wil je een professionele doelgroep bereiken? Zorg dan dat jouw business- to-business site voldoet aan een aantal basisvoorwaarden en denk in functie van jouw bezoekers. Voorzie een logische navigatie en een aangename en natuurlijke gebruikservaring. Plaats de (geoptimaliseerde) content die jouw doelgroep interesseert centraal. Integreer op elke pagina een call-to- action. Zo genereer je contacten die jouw salesteam efficiënt kan opvolgen en converteren. En zoveel meer Organiseer je een wedstrijd of zet je een klantenactie op touw? Wil je jouw bedrijfsevenement of congres extra in de kijker zetten en de inschrijvingen ervan in goede banen leiden? Wil je een geïntegreerde reclamecampagne opzetten en via verschillende kanalen uitrollen naar jouw doelgroep? Wat het opzet ook is, een online platform of website is het aangewezen middel om jouw doelgroepen te informeren, te engageren en te converteren naar loyale klanten. Commerciële site E-commerce zit in de lift. En niet alleen bij de jongere generatie. Het aantal bedrijven dat een webshop begint, eventueel als aanvulling op een fysieke winkel, blijft toenemen. Maar wat maakt een goede e-commerce site? Een aantrekkelijke user interface, een doorgedreven gebruiksvriendelijkheid, een veilige betalingsmodule en een up-to-date aanbod. Dat zeker. Maar om traffic te genereren zijn search engine optimized content en een actieve socialmediastrategie, naast een aantal andere online promotietechnieken, al even cruciaal. 11 UPGRADE DIGITAL
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==