DMS Upgrade Content, Press & PR #22
Waarin zijn je doelgroepen echt geïnteresseerd? Pas als je dat weet, kan je starten met het creëren van content. Hoe begin je eraan? Welke topics behandel je en hoe vind je de juiste onderwerpen die binnen dat ene overkoepelende thema je doelgroepen over een langere periode blijven boeien, via alle mogelijke kanalen? Dit is ons plan. SCOOR MET STERKE PILLAR & MICRO CONTENT Wil je je website hoger doen scoren in de zoekresultaten, dan doe je er goed aan om niet alleen bij de productie van je content aan SEO te denken, maar ook de structuur van je content zo efficiënt mogelijk aan te pakken. Content pillar pages zijn hierbij aangewezen. Daarin behandel je één thema en verwijs je onder andere via hyperlinks door naar andere pagina’s die dieper ingaan op het onderwerp. De micro content die we rond de pillar maken, worden verpakt als kleinere, creatieve tools. Die linken naar dezelfde artikels en behandelen telkens een ander aspect van het centrale onderwerp. Deze subtopics staan verspreid over de hele website en worden verpakt als blogberichten, e-books die je kan downloaden, video’s, infographics, persberichten, ... Ze vormen een cluster van content. DE PIJLERS VAN CONTENT MARKETING: PILLAR CONTENT MICRO CONTENT Door content crossmediaal te ver- spreiden, vergroot de kans dat je je doelgroep bereikt. Werk je enkel via social media? Met posts en blogs? Of ga je ook een influencer of de pers aanspreken? Een goeie mix, die mikt op je doelgroep, maakt een geslaagde campagne en verhoogt de traffic naar je website. En als Google je daarvoor beloont met een hogere ranking... waar wacht je dan nog op? CROSSMEDIALE MIX UPGRADE CONTENT, PRESS & PR 9
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==