DMS Upgrade Content, Press & PR #22

VERSPREID JE CONTENT VIA DE SOCIALE MEDIA De sociale media zijn bijzonder interessant om content te verspreiden... als je tenminste weet welke kanalen je moet inzetten om je doelgroep te bereiken. Een Facebookpost of tweet, een LinkedInpost of Instagram story? Of toch maar Pinterest? Of TikTok? Dat hangt af van verschillende factoren. De basisregels Wil je content verspreiden via de sociale media, hou je dan aan enkele basisregels. Kijk eerst en vooral op welke kanalen je doelgroep actief is. Go where the customer is! Ten tweede: pak uit met een boodschap die jouw publiek echt interesseert. Anders verdrinkt je post, story of tweet sowieso in de berichtentsunami die je doelgroep dagelijks overspoelt. Weet ook dat bepaalde kanalen meer geschikt zijn voor het verspreiden van visuele content dan andere... En, last but not least, wat is je budget en timing? Bezin voor je begint. Content activity kalender Om efficiënt te werk te gaan, is een content activity kalender opmaken een must. Dat geeft je een houvast om je communicatie te stroomlijnen, voor te bereiden, te verspreiden en verder op te volgen. Zo’n kalender bevat data, gebeurtenissen en topics die voor jou en je doelgroep interessant zijn. Tegelijk doet het je ook al nadenken over de vorm waarin je je boodschap het best de wereld instuurt: een post die verwijst naar een blogartikel, een tweet gelinkt aan een video of een bericht op LinkedIn. Genoeg stof tot nadenken voor je helemaal social gaat. UPGRADE CONTENT, PRESS & PR 11

RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==