DMS Update
Naamcreatie en merkidentiteit C-Fire ontwikkelt producten voor een effectieve en ecologische brandbestrijding. Zijn nieuwste innovatie is een extreem koelende brandblusspray in pocketformaat. Ideaal voor professionals (dakdekkers, lassers, techniekers,...) om snel een beginnend brandje te blussen en het vuur onder controle te houden. De naamwas dan ook snel gevonden: Control Fire. De tagline ‘bio extinguishing spray’ verklaart meteen hoe de spraywerkt: biologisch. Logo en packaging Omdat C-Fire een onderdeel is van de Cordeel Group hanteert het dezelfde grafische stijl. Dat zie je al aan de ‘C’ in de bedrijfsnaam. Die is identiek aan die van het Cordeel-logo.Voor Control kleuren Font cmyk: 60 00 100 00 cmyk: 00 71 86 00 BLUS SNEL EN EFFICIËNT ELK BRANDJE MET Gold Regular Gold Bold Fire lieten onze designers zich hierdoor inspireren. De vuurkring rond de ‘C’ benadrukt daarbij dat het om een brandbestrijdingsmiddel gaat. Geen twijfel mogelijk. Voor de verpakking maakten we een doorgedreven designoefening en kleurenstudie. Het rode en gele ontwerp werd niet weerhouden. Het eerste wekte te veel de indruk dat het een brandblusapparaat zou zijn. Het tweede werd te veel geassocieerd met brandwerende producten zoals zonnecrème. Dus werd het een verpakking in stijlvol zwart met groene (bio) en oranje (vuur) accenten. De zwarte verpakking onderscheidt het merk bovendien van de concurrentie en bevestigt zijn kwaliteitsimago. Conceptbeeld Na de naam, het logodesign en de verpakking ontwikkelden we ten slotte ook een conceptbeeld om het merk crossmediaal te lanceren. De visual volgt de verklarende communicatielijn en toont letterlijk wat Control Fire doet: brandjes koelen. 14 UPDATE 56
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==