UPBIZ HOME & LIVING #22
Branding met een swirl Een nieuwmerk in de markt zetten, vraagt natuurlijk meer dan een nieuwe naam bedenken. Daarom pakten we de volledige branding aan.We creëerden een visual waarin de consument centraal staat. De verf-swirl voegt er een extra dynamisch en kleurrijk effect aan toe, en komt als grafisch element terug op alle communicatietools. Die zitten ook allemaal in hetzelfde design. Een sterk merkimago steunt nu eenmaal op een uniforme huisstijl. De baseline bij het logo, ‘Colour your life’, bevestigt ten slotte dat je met Touch een vleugje kleur aan je leven geeft. Tools kleuren de verkoop Libert Paints verdeelt het Touch gamma in België exclusief via zelfstandige doe-het-zelfzaken en bouwhandels die aangesloten zijn bij de ProCoop aankoopgroepering. Om hen vertrouwd te maken met het nieuwe merk ontwikkelden we een lanceringsfolder en een cataloog met een compleet overzicht van het verfassortiment en de toebehoren. Daarnaast ontwierpen we ook winkelpresentatiemateriaal. Panelen voor aan het rek, bijvoorbeeld. Zo weet de consument direct waar Touch voor staat en welke verf en borstels hij nodig heeft. Andere tools om de naamsbekendheid en de verkoop vanTouch nog meer te kleuren, komen eraan. “ We verzorgden de volledige branding: naam, huisstijl en alle communicatietools. ” 6 UPBIZ HOME & LIVING #22
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==