UPBIZ HOME & LIVING #22
“ Afhankelijk van het product selecteren we influencers die een geëngageerde doelgroep aanspreken met een hart voor de betere huishoudtoestellen. ” Selectie van sterrenchefs De juiste personen inschakelen is slechts één ingrediënt van ons influencer marketingrecept voor AEG. Minstens even belangrijk is de juiste content om daar dan op het juiste moment en via de juiste kanalen mee uit te pakken. Zo stelden we een contentkalender op en creëren onze digital marketeers geregeld fijne brand stories. Sterrenchefs in actie in hun keuken of op culinaire events? Da’s altijd om duimen en vingers bij af te lik(k)en. Om de nieuwe samenwerking tussen AEG en ambassadeur David Martin van restaurant La Paix** bekend te maken, creëerden we bijvoorbeeld een heleboel gesmaakte content: van een persbericht en foto’s tot een stijlvolle video. Micro- & macro-influencers Naast de grote namen die AEG gebruikt in de keuken, doen we voor de promotie van andere AEG-huishoudtoestellen zoals luchtreinigers of stofzuigers ook een beroep op minder bekend volk. Deze micro- en macro-influencers richten zich tot een kleinere maar betrokken groep volgers. Kwaliteit boven kwantiteit. En daar kan AEG ons perfect in volgen. BEKIJK DEVIDEO 11 AEG
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==