Willaert connecteert met employer branding campagne

Willaert is een van dé toonaangevende kwekerijen voor bomen en tuinplanten in Europa. Het is echter ook een fijn en warm familiebedrijf met een hart voor zijn mensen. Om de medewerkers daar nog meer van te overtuigen en de cohesie tussen de teams te versterken, stampten we een hartverwarmende interne employer branding campagne uit de grond.

Vier waarden op een rij 

Werken bij Willaert is… met een groen hart voor tuinplanten je passie en talent laten openbloeien en samen groeien met enthousiaste collega’s die de klant centraal stellen. ‘We grow together’ en dat kan alleen als je de vier waarden van Willaert omarmt: flexibiliteit, passie, teamspirit en kennis. Wij gaven het klavertjevier mee vorm (letterlijk) door elk van die verbindende waarden visueel in een aantrekkelijk icoontje te steken. 

Conceptbeelden visualiseren Willaert spirit 

Dat de vier waarden echt wel in het DNA van ‘de Willaerts’ zitten, toonden we met een reeks beelden waarin de medewerkers zelf in de spotlights stonden. Onze fotograaf en videograaf trokken daarvoor het veld in en organiseerden op het tuinbedrijf een foto- en videoshoot. Het leverde bijzonder aanstekelijke portretten op, de ideale visuals om iedereen in de organisatie te laten zien dat de mensen bij Willaert het groene hart op de juiste plaats hebben.

Video’s versterken brand image met de glimlach 

Willaert beschouwt humor als een extra verbindende kracht. Dat het een goeie manier is om je boodschap punch te geven, was dus mooi meegenomen. Om de waarden van Willaert top of mind te krijgen en te houden, maakten we vier korte filmpjes. Daarin spelen Will en Aert, die ook in het echt bij Willaert werken, de hoofdrol. Het leverde fijne, authentieke cinema op. Benieuwd hoe Will en Aert met een kwinkslag zich als heuse brand ambassadors smijten in hun rol? Druk op play!

Rollout tijdens personeelsfeest 

De interne employer branding campagne werd gelanceerd tijdens het personeelsfeest van Willaert. Daar waren de beelden en video’s voor het eerst te zien. We voorzagen posters en leaflets, en werkten ook een ludieke, interactieve filmpjesronde uit. Deelnemers konden zo met vragenlijst en antwoordblad in de hand de video’s en waarden ontdekken. Aan het eind van het feest kreeg iedereen een sleutelhanger met het ‘We grow together’ klavertjevier-logo mee naar huis. Een toepasselijk aandenken dat alle medewerkers nog meer met elkaar connecteert. 

Wordt vervolgd 

Na de interne campagne volgt straks een employer branding campagne om nieuwe werknemers aan te trekken. De ideale kandidaat? Die heeft een groen hart en herkent zich direct in de waarden van Willaert, natuurlijk!