Vurige rebranding voor Altebra
Als ondernemer ben je trots op je merk en alles waar het voor staat. Maar hoe houd je je brand image hoog? Hoe wakker je het vuur tussen jou en je doelgroepen aan? Voor Altebra, expert in brandbeveiliging, bedachten we een opvallende rebranding waar je meteen warm van wordt. Het begon met een stijloefening...
De uitdaging
Relighting the brand image
Altebra, begonnen in 1990 als ontwerper en installateur van sprinklersystemen, is de voorbije jaren uitgegroeid tot een totaalpartner voor actieve brandbeveiliging. Van schuimblusinstallaties tot brandmeld- en ontruimingssystemen, Altebra biedt vandaag véél meer aan dan alleen sprinklers. Tijd om zichzelf een nieuw, krachtig merkimago aan te meten.
De oplossing
Brand new identity
Bij de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit wilden we geen volledige tabula rasa met het verleden. In het huidige logodesign herken je dus nog steeds de drie basiselementen (logobeeld, logonaam en baseline), maar dan in een opgefriste vorm. De letter ‘A’ verwerkten we daarbij tot een dynamisch grafisch element, inclusief speelse schuimbubbels. De baseline focust op de essentie. Het resultaat is een modern logo met een krachtige uitstraling. Van de creatie van het nieuwe logo maakten we gebruik om alle grafische richtlijnen te bundelen in een huisstijlgids. Consistent communiceren, offline en online, is zo voor Altebra een koud kunstje.
Visuele imagoboost
Je moet het ijzer smeden als het heet is, dus naast de gloednieuwe huisstijl creëerden we ook een corporate beeld dat Altebra extra stopping power geeft: een vuurspuwende draak die letterlijk de mond wordt gesnoerd met een Altebra sprinklersysteem. Give fire no chance, is de boodschap. Een eyectatcher van een visual die de brandexpert online, maar evengoed op vakbeurzen op een originele manier in de kijker zet.
Het beeld zorgt voor extra stopping power in alle media en versterkt onze zichtbaarheid en naamsbekendheid.
Website krijgt een opfrissing
Bedrijven die op zoek zijn naar brandbeveiligingssystemen vinden meer dan ooit de juiste oplossing op de brandschone nieuwe website van Altebra. We staken de site in een aantrekkelijk design, conform de nieuwe huisstijl, en zorgden voor een aangename usability. En natuurlijk mocht ook de draak niet in het plaatje ontbreken.
Geslaagde rebranding, tevreden klant
Met een eigentijdse visuele identiteit is het brand image van Altebra weer volledig up-to-date. Het logodesign, de conceptvisual, de website, de beurspresentatie... Het zorgt er allemaal voor dat Altebra er staat als merk. De grotere aandacht voor het merk in de markt, de toegenomen traffic naar de website en de verhoogde aanwezigheid op de sociale media bewijzen dat onze totaalaanpak werkt, tot tevredenheid van de klant. Maar dat laten we hem liever zelf zeggen... Check de video!