Square Group bouwt aan
sterk merkverhaal
Square Group heeft heel wat bouwexpertise onder één dak. In een zoektocht naar meer naamsbekendheid als groep, met een duidelijke en herkenbare merkstructuur, klopte het bedrijf bij ons aan. Samen gingen we aan de slag met een strategische denkoefening die resulteerde in een sterk nieuw merkverhaal.
1 groep, 1 verhaal
Infrastructuurwerken, bodemsanering, grond- en afbraakwerken, recycleren van bouwpuin, op- en overslag van goederen, projectontwikkeling: als multidisciplinaire totaalpartner heeft Square Group vele gezichten. Toch vullen de huidige vier entiteiten binnen de groep elkaar perfect aan en hebben ze allemaal hetzelfde doel voor ogen: bouwen aan de wereld van morgen. Om die rode draad te vertalen naar een sterk merkverhaal, organiseerden we een reeks workshops en strategische sessies. We dachten na over positionering, gingen op zoek naar opportuniteiten en brachten de verschillende doelgroepen in kaart.
Duidelijke brand story
De input van de strategische denkoefening vormde de basis voor het bepalen van de merkstructuur en de overkoepelende brand story en merkbelofte. Voor de grafische uitwerking bouwden we verder op het algemeen beeldmerk van de groep, het patroon met de negen rode vierkanten. De vier merknamen Aclagro, AC Materials, Oryx Projects en DD Shipping bleven behouden en hernemen het patroon in hun logo, met vermelding van de subline ‘by Square Group’.
Het visuele merkverhaal wordt doorgetrokken in de volledige externe communicatie, zowel online – op de website en sociale media – als offline – in signalisatie en op beursmateriaal. Zo communiceren Square Group en zijn entiteiten voortaan als één bedrijf, op een herkenbare en uniforme manier.
We care for employer branding
Ook als werkgever maak je het verschil met een sterk merkverhaal. Daarom trokken we het ‘We care’-concept door in een employer branding campagne. We fotografeerden medewerkers van Square Group in onze studio en monteerden de beelden in het herkenbare patroon van de rode vierkanten. Onder het motto ‘We care about your skills, your expertise, your passion, your vision, growing together,…’ rolden we deze campagnebeelden vervolgens uit op de jobsite en hielpen we bij het uitschrijven van de Employer Value Proposition (EVP).
Websites krijgen make-over
Als één groep met een duurzame boodschap naar buiten komen? Dat doet Square Group voortaan ook op haar website(s). De corporate site en de sites van de vier entiteiten gaven we allemaal een grondige make-over. We ontwikkelden ze volledig van scratch en goten ze in de nieuwe huisstijl. De content? Ook die namen we onder handen. Het resultaat ziet er piekfijn uit en helpt Square Group ook digitaal sterk en consistent te communiceren.
Lanceringsevent met corporate movie
Als kers op de taart organiseerden we een intern evenement waarop we het nieuwe merkverhaal en de bijhorende branding voorstelden aan alle medewerkers. Er werd op passende – en indrukwekkende – wijze afscheid genomen van het oude bedrijfsgebouw, gevolgd door de officiële inhuldiging van de nieuwe vestiging én de voorstelling van de nieuwe corporote movie, een straffe realisatie van ons videoteam. Square Group bouwt zo verder op de fundamenten die het bedrijf de voorbije jaren heeft gelegd.