Cedral toont zich van 
zijn beste kant

Hoe overtuig je je doelgroepen om voor jou te kiezen? Ons advies: kijk naar wat er bij hen leeft en ontzorg hen. Die customer-centric aanpak leverde Cedral extra brand exposure en leads op. Met dank aan een onlinecampagne die de producent van vezelcement gevelplanken van zijn beste kant liet zien.

Bouwen aan je merk met de juiste boodschap 

Door de dure prijzen van nieuwbouwwoningen en de strenge energie-eisen is renoveren van een oudere, bestaande woning voor heel wat mensen vandaag de enige optie. Cedral wil huiseigenaars helpen die woondroom te realiseren. Met deze boodschap bouwden we een onlinemarketingcampagne op die Cedral als producent van gevelplanken in the picture zet.

Opvallende beelden overtuigen de doelgroepen 

Om verbouwers het vernieuwend effect van Cedral gevelplanken te laten zien, maakten we een beeldenreeks van enkele woningtypes. We toonden telkens in één beeld de gevelsituatie voor én na de afwerking met Cedral. Zo was het verschil tussen de originele gevel zonder en de gerenoveerde gevel met gevelstroken in één oogopslag duidelijk.

Onlinecampagne leidt 
bezoekers naar de Cedral website 

De beelden vormden de ideale basis voor de onlinemarketingcampagne. Onze content creators maakten er video’s, statische visuals en carrousels mee die via posts en banners werden verspreid op de socials. De posts leidden geïnteresseerde bezoekers in eerste fase naar een landingspagina of naar blogberichten op de Cedral website. We voorzagen vervolgens ook leadgen posts om huiseigenaars aan te zetten een Cedral staal aan te vragen of met de online calculator het aantal gevelplanken te berekenen.

Scoren met het juiste mediaplan

Een campagne werkt alleen als ook het mediaplan goed zit. Voor Cedral boekten we daarom advertentieruimte op onlinekanalen die binnen de leefwereld en interessesfeer van de doelgroep lagen. Naast huiseigenaren mikten we daarbij trouwens ook op installateurs en architecten.