Antargaz vlamt op Google en de socials
Timing is alles, ook als je meer brand awareness wil creëren of sales genereren. Daarom stak Antargaz niet toevallig bij de start van het barbecue- en kampeerseizoen een tandje bij om twee van zijn gasflessen in the picture te zetten en met de juiste digitale strategie meer bezoekers naar de website én de winkel te trekken.
Onlinecampagne steekt bbq-lovers aan
Met Cocoon heeft Antargaz een superhandige gasfles voor de (gas-)barbecue in zijn assortiment. Een campagne op Facebook en Instagram maakte bbq-liefhebbers in de aanloop naar de zomer daarop attent.
Onze contentcreators gebruikten bestaande en nieuwe assets en herwerkten die tot een reeks (video)posts gericht op engagement én meer traffic naar de Cocoon landingspagina op de website. Remarketing verhoogde vervolgens de kans op conversie. En dat was niet alles.
Google SEA en Demand Gen Ads verhogen zichtbaarheid
Om de brand awareness te verhogen, heractiveerden we de SEA campagne die we eerder voor Cocoon hadden uitgewerkt. Dat deden we echter pas na evaluatie van de keywords en de bestaande copy ads. Als aanvulling op de searchcampagne en om de merkbekendheid te boosten, voorzagen we ook een Demand Gen campagne. Dat leverde meteen een betere zichtbaarheid op in het Google netwerk dankzij de sterke visuele content in de advertenties.
Calypso swingt op de socials en Google
Voor Calypso hanteerden we dezelfde onlinemarketingstrategie, maar dan om kampeerders warm te maken de compacte gasfles in hun camper of caravan te gebruiken. We ontwikkelden een reeks zomerse checklist-posts en korte social video’s en zetten een SEA en Demand Gen campagne op. Kwestie van ook de merkbekendheid van Calypso en de traffic naar de site én de Antargaz-verdelers in vuur en vlam te zetten.