ACO surft op de golven 
van online marketing

Construire des villes vivables. ACO entend relever le défi et se positionner comme LE spécialiste de la gestion intelligente et durable de l’eau auprès des urbanistes, des responsables de l’aménagement du territoire et des autorités. Nous avons exprimé cette ambition par un narratif accompagné d’un visuel percutant qui a inondé les réseaux sociaux.

Sterke brand story zet de toon

Door de klimaatverandering komen er steeds vaker periodes van lange droogte en intense regenval voor. Dat leidt tot wateroverlast en waterschaarste. Steden zijn daar onvoldoende op voorbereid. De oplossing ligt in vergroening en ontharding, én in slim watermanagement.

ACO, bekend van producten voor de opvang en afvoer van water, wil daarin een voortrekkersrol spelen met zijn Green City visie en een integrale ketenbenadering van het watervraagstuk met het circulaire ‘Collect, Clean, Hold & Reuse’-concept. Om dat verhaal uit te schrijven, vorm te geven en te verspreiden draaiden wij onze ‘brandkraan’ open.

Visueel concept trekt de aandacht

Hoe het bewustzijn vergroten bij planners en overheden voor een doordacht waterbeheer en ACO als specialist profileren? Daartoe ontwikkelden we eerst een opgemerkt campagnebeeld: een stad als groene druppel in een zee van water. Met de slogan ‘Water management comes natural’ bevestigden we de expertise en het leadership van ACO. Een heldere boodschap die we met een online marketingcampagne via de juiste kanalen de wereld instuurden.

In een video brachten onze 3D-specialisten het campagne- beeld tot leven

Online marketing genereert leads

Om de doelgroepen in België te bereiken en vertrouwd te maken met het Green City verhaal van ACO, zetten we volop in op online marketing. Een campaign-based aanpak moest daarbij meer awareness creëren en de traffic naar de website stimuleren. Dat deden we met posts op LinkedIn (video, slider, …) waarin we enerzijds de producten van ACO in de kijker zetten en anderzijds het conceptbeeld uitspeelden. Een Google Ads campagne, met de nodige remarketing, zorgde ondertussen voor extra traffic en lead generation.

En het resultaat?

De landingspagina, waarin ACO het campagnebeeld en de brand story mooi heeft geïntegreerd, krijgt via de campagne op de socials en Google heel wat bezoekers over de vloer waardoor de brand awareness voelbaar verbetert. ACO surft dus vlotjes op de golven van online marketing. Op naar de volgende wave!