Hier vind je enkele voorbeelden van bedrijven die remarketing integreerden in hun marketingmix.
Greenhouse Dienstencheques wilde via Facebook remarketing extra sollicitaties aantrekken. Daarom targetten we enkel surfers die de vacaturepagina’s bekeken hadden op de website van het schoonmaakbedrijf. Schoonmaker is een knelpuntberoep. Omdat de doelgroep socialmedia-minded is, viel de keuze op Facebook remarketing. Met succes. Op 1 maand tijd bereikte de remarketingadvertentie 1.837 surfers waarvan er zich 8 effectief aanboden voor een sollicitatie. En, mooi meegenomen: de remarketingactie verhoogde tegelijk ook de brand awareness bij het juiste doelpubliek.
Remarketing is ook interessant om surfers tot actie aan te zetten, zoals het maken van een offerte aanvraag. Voor Derbigum, specialist in platte daken, ontwierpen we meerdere advertenties om installateurs van daken te activeren. Zo kregen surfers die op de offertepagina geweest waren, maar geen offerte aangevraagd hadden, een remarketingadvertentie te zien die opriep tot een offerte aanvraag.
Bezoekers van andere pagina’s zagen een advertentie voor een gratis plat dak inspectie verschijnen. De advertenties waren dus afgestemd op het persoonlijk surfgedrag.
Naast Facebook remarketing, kozen we voor Derbigum ook voor Display remarketing. Onderstaande advertentie konden surfers op verschillende websites zien. Het resultaat? Dankzij remarketing kreeg Derbigum er in 3 maanden 41 leads bij.
Remarketing is geen stand-alone kanaal
Remarketing is een sterk conversiegericht kanaal, maar er zijn ook kanttekeningen. Advertenties mogen niet te veel getoond worden aan de doelgroep om te voorkomen dat de attentiewaarde vermindert (en de kans op irritatie vergroot). Daarom hanteer je best een maximumfrequentie voor je advertenties zodat ze niet meer dan 5 keer vertoond worden per dag aan elke unieke bezoeker.
Tot slot: remarketing is een sterk lead generation kanaal in je marketingmix, maar je mag je natuurlijk niet alleen daarop focussen. Remarketingadvertenties mikken op surfers die jouw merk of product al kennen en je website al bezocht hebben. Je hebt ook andere online kanalen nodig die surfers naar jouw website trekken. Dat kan via Google advertising of socialmedia-advertising. Daarmee bereik je mensen die op zoek zijn naar en geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Deze advertenties kunnen hen verleiden om de 1e stap te zetten en door te klikken naar jouw website.
Benieuwd hoe remarketing ook voor jou meer conversies en leads kan opleveren? Vraag raad aan onze experts.