Dit artikel past binnen onze reeks ‘Trends in communicatie’ waarin we experten aan het woord laten rond de meest opvallende veranderingen in marketingcommunicatie. Geen nieuwe hypes om halsoverkop mee aan de slag te gaan, maar weloverwogen strategische keuzes om je communicatie – en dus je merk – te versterken en jouw businessdoelstellingen te bereiken.
Lees dus zeker ook
De aantrekkingskracht van hybride
Als het wegvallen van fysieke evenementen zoals vakbeurzen en conferenties de afgelopen maanden één ding heeft duidelijk gemaakt dan wel dit: de nood aan professionele contactmomenten blijft hoog. Hybride evenementen brachten de oplossing en gaven door de mix van fysieke en digitale elementen een nieuwe schwung aan productlaunches, sales seminaries en andere events.
Bekijk de vlog en ontdek wat hybride events zo attractief maakt.
Meer bereik en betrokkenheid
Elk nadeel heeft zijn voordeel, ook bij hybride events. Er is dan wel geen – of slechts een beperkt – live publiek aanwezig. Dat compenseer je ruimschoots door het aantal mensen dat je online bereikt. Daar staat geen limiet op.
Je neemt je event op in de studio en deelt het via je social kanalen of op een digitaal platform met medewerkers, klanten, leveranciers,… Iedereen kan je event volgen, waar ze zich ook bevinden.
Naast een potentieel groter bereik heb je bovendien ook meer controle over de kwaliteit. Je bent ‘live on camera’, dus denk je twee keer na welke boodschap je wil brengen. Een hele uitdaging, maar mits een goede voorbereiding, een sterk inhoudelijk opgebouwd draaiboek en een technisch professionele omkadering hou je je publiek geboeid en geëngageerd.
Het gebrek aan vakbeurzen heeft nieuwe hybride vormen van netwerking gecreëerd.
Een crossmediale belevenis
Net zoals je een live event via alle mogelijke kanalen bekendmaakt, is crossmediale communicatie essentieel om je hybride event onder de aandacht van je doelgroepen te brengen.
E-mail en online marketing, social media, pers, video… Trek gerust alle registers van de communicatie open om optimaal te connecteren met klanten en leads.
Jouw hybride event uitwerken?
Je merk sterker laten presteren met hybride events en crossmediale communicatie? Wij zijn niet aan ons proefstuk toe en dat laten we je graag zien.
Een digitaal event voor de Belgische Petroleumfederatie
De Belgische Petroleumfederatie organiseerde een digitaal event rond de vergroening van de CO2-taks op haar transport. Een hot topic binnen de sector. Na een persoonlijke uitnodiging en registratie op het online platform, volgden een 100-tal geïnteresseerden uit de sector de 1u30-sessie online.
In onze studio werd de volledige setting uitgewerkt en stond D'M&S in voor de live captatie & streaming van het event. Het werd een boeiende afwisseling tussen live sprekers, sprekers op locatie en interessante presentaties.
Ga aan de slag met jouw klanten en prospects!
Je merk sterker laten presteren? Reken op onze technische expertise. Met de juiste strategie, een creatieve aanpak en de technologie & tools die je nodig hebt om online te scoren, tillen we je digitale communicatie naar een hoger niveau.
Benieuwd hoe we jouw plan kunnen uitwerken? Of stel je vraag online
Laat je inspireren met Update 54
Benieuwd naar meer projecten? Download ons Update magazine of vraag hem aan bij je thuis of op kantoor. Laat je inspireren en contacteer ons hoe we jouw merk kunnen versterken.