Overstock in de kijker
(Tuin)meubelspecialist Overstock werkt al meer dan 10 jaar samen met D’M&S voor het ontwerpen van zijn reclamefolders. Of liever: brochures. Want deze full-color catalogi van 40-60 pagina’s dik zijn bezwaarlijk folders te noemen. Onze communicatie-experts gaan maandelijks aan de slag voor Overstock. Van september tot maart maken we een huis-aan-huisblad met zowel tuin- als interieurmeubelen, terwijl we in het voorjaar en de zomer alleen tuinmeubilair in de kijker zetten. Daarnaast ontwikkelen we ook full- en double page print advertenties voor de gratis krant De Zondag.
Een medium dat activeert
Zo bereikt de meubelgigant een grote en gevarieerde groep (potentiële) klanten. Meer dan de helft (56%) van de respondenten verklaart immers dat papieren folders hen helpt bij hun aankopen en 48% zegt dat de folders hen aanzet tot aankopen. 46% van de ondervraagden beweert zelfs bepaalde winkels te bezoeken dankzij een folder. In het digitale tijdperk blijft huis-aan-huisreclame dus een springlevend medium waarmee je een grote groep mensen bereikt en activeert.